Sunday, October 25, 2009

ECC Malacca Nite Ride - 24 Oct 2009

24 October 2009..Sabtu..Dataran Air Keroh...ECC Nite Ride...aku memang teruja ngan jamboree kali nieh sebab diadakan sebelah malam....memang menarik...so pada ari sabtu tu pukul 230, aku ngan abang aku betolak dari teluk intan(sebab ada kenduri) terus ke melaka...aku seperti biasa dalam keta tido aar sepanjang perjalanan....heheheh...



muka ceria sebab tak sabar nak sampai...


sampai jaa adik aku trus belasah nasik lemak...lapar sangat la tuh..heheh...


tengah pasang number..abang aku dapat 501..aku dapat 500...



sessi mengisi air..bekalan air kena cukup..benda paling penting kalau nak ride...


tak cukup ngan hidration bag, air tin pun aku bawak...4 tin...hehehhe...



tengah menunggu flag off...sementara menunggu tuh sempat gak snap 3 -4 keping gamba...



ramai gak orang join...bekelip2 kawasan nieh ngan lampu riders...meriah!..tepat 830 flag off




kitorang antara basikal yang meriah dengan lampu la..kat tayar..belakang...depan...
cerah satu basikal...heheheh




starting on the road ader laaa dalam 5 km..lalulintas dijaga dengan sempurna...tadak masalah lansung...



nak masuk off road jaa kena berbaris...jalan sempit sket...start ja off road(ladang kelapa sawit) dah turun bukit...suma kena tolak basikal sebab ramai sangat orang..nak naik pun rasa tak selamat takut terlanggar orang yang tengah tolak basikal...



abes ja downhill paham-paham ja laa...sessi menolak basikal naik bukit lak....okay laa...bukit takda la tinggi sangat...so tak la penat..kitorang redah ladang kelapa sawit nieh ada laa dalam 10km...



abes ja kelapa sawit, sambung on road plak..so bleh kumpul nafas balik laaa...pujian sekali lagi kepada Organiser, lalulintas lancar...






sempat lagi bergaya...on road bleh laa...kalau masuk off road pun bleh gak...tapi takut tegolek aaar...


sessi menukar battery lampu...dah tak terang...kalau tak tukar, ada gak yang terbang masuk semak karang....





ini pit stop keberapa tah..aku pun tak sure sangat...time to refresh!!! minum jangan tak minum...kang dehidrated plak....dah la dalam hutan..


nieh 4th pit stop..abang aku tanya crew kat situ berapa km lagi, diorang kata 8km lagi...tersenyum aku bila diorang bagitau camtu....dekat dah!



Ceish!! 8km yang diorang cakap tadi tu rupanya last pit stop...so last pit stop nieh aku kena servis kaki dah...dah start nak cramp...cegah sebelum terlambat...


Akhirnya sampai gak ke garisan penamat..tepat pukul 12 tgh malam....aku orang ke 253 sampai...alhamdulillah....


sampai ja...parking basikal...trus g amik makanan...lapaaar!



dah settle makan dan berehat, masa untuk mengemas plak...haiih.....tak abes lagi.....



hmmmm...jamboree kali nieh aku dapat hadiah...dapat saddle...alhamdulillah...1st time dapat adiah..tersenyum lebarr...




walaupun tak hujan, tapi basikal dan tuan basikal memang kotor...sebab lalu kat kebun orang..maybe sebab air dari sprinkler dia kot...agak basah dan lembab kat sesetengah kawasan...


check kalau2 ada yang rosak...suma okay walaupun tegolek tadi...tapi basikal ja tegolek..abang aku tak..nasib baik...hmm...seblum terlupa....cita aku tegolek masa layan corner...heheheh...aku tengah baaaaik nya layan corner tetiba ada lumpur kat depan daaa....aku ingat bleh lepas, tetiba tayar depan sangkut lak...begolek gak aar..tapi alhamdulillah tak teruk....calar sikit kat lutut....


tengah lepak menunggu cabutan bertuah...cabutan bertuah agak menarik...dari jauh nampak macam ada 4 frame, 2 basikal, hamper...eeer itu jer yang nampak...heheheh
sepatutnya masa menunggu lucky draw nieh, riders disarankan memakai "BURUNG HANTU" nite Jamboree shirt...tapi malangnya aku ngan abang aku dapat size XXL..ops lupa lagi satu X...size XXXL...memang hangin gak laaa...sebab kat borang aku dah tulis dah size baju..jadik kenapa plak organiser bleh kata baju size kecil dah habis? aku harap maslaah nieh tak patut terjadi laa...



Lucky draw kali ni pun aku tak bertuah..tak dapat apa...cuma masa sampai garisan penamat tadi, ada gak cabutan bertuah, aku dapat saddle...jadik la dari takda apa2....

Jamboree kali ni agak berlainan sebab malam...agak senang sebab bukit2 dia tak tinggi sangat...so tak la penat sangat...cuma yang susah sebab lampu tak cukup terang...tapi best laaa...pengalaman baru bagi Sprint Bear...dengar cita tahun depan penganjur tanak buat malam dah....hmmm..tak best la camtuh....

Tahniah kepada Organiser...jamboree yang berjaya...lengkap...dan selamat.....