Monday, October 12, 2009

BM Jamboree-11 Oct 2009

11 October 2009...BM Jamboree...seawal 630 pagi aku dah bangun..siap2...pasang beskal kat rack...btolak dari sg.petani kul 7 am....sampai Mengkuang Dam kul 730 am...Kete dah penuh dah(ada yang parking seblum masuk ke kawasan letak kereta)...Memang meriah...


pagi tu plak ujan gerimis..chewaaah...cam syahdu jaa...nieh 1st time aku sampai kaw nieh..cantik & luas gak kawasan nieh...ramai gak joggers kat sini....


sampai ja trus aku tangkap gamba nieh..ada riders yang dah ke tapak permulaan...aku....baru nak turunkan beskal..pakai kasut...heheheh




nieh menarik....satu lori diorang bawak beskal...hehehe takda la gempak sangat..diorang nieh satu group...so rasanya diorang sewa/pinjam lori nieh buat angkut beskal...




tempat letak kereta di sediakan...agak luas...tapi agak berceramuk...main parking ja diorang nieh...jgn ada yang double park dan menyusahkan orang lain dah la...



suma dah sedia....ke tapak permulaan....


joggers yang mungkin pelik...mana laaa datang nya diorang nieh ramai2...tiba2 jaaa...




semua riders dah berkumpul..denga taklimat dulu...aku kat blakang sibuk duk tangkap gamba...tak denga apa pun...heheheh


nieh la abang aku...geng aku..kawan aku...dia la pekenalkan sukan nieh kat aku..



sementara duk tunggu diorang start..tangkap gamba dulu...buat kenangan...heheheh




ramai gak yang participate....kalau mengikut list..ada lam 1+++ peserta gak...







menyusuri pesisiran tasik..ewaaah....



memang indah pemandangan kat sini...sejuk ati memandang



masa nieh ujan gerimis...sejuk ja...harap2 sampai ke ptang la...tak la penat sangat...






Lalulintas di jaga dengan baik skali..takda kesukaran masa ride on the road...




sessi offroad bermula....



masih mampu tersenyum abang aku nieh..tak penat lagi...heheheh


yaaa!...mukadimmah dia....panjat bukit beramai2 sambil tolak beskal...



sambil tolak..sambil sembang....so tak penat sangat walaupun tinggi gak la bukit nieh...


kalau nak ride pun takleh...ramai sangat riders tolak...daripada duk terhuyung hayang balance beskal..baik join tolak jee...


bila sampai puncak...senyum ja suma...



ada lagi bukit!!!....



sambil tolak beskal sambil tgk pemandangan...kurang sket penat...


indahnya ciptaan tuhan....


sian abang nieh...beskal dia rantai putuih...sib baik ngan ilmu yang sikit2 ada kat aku + tools yang aku bawak aku bleh gak duk tulun dia....







lama gak nak setel beskl abang nieh..maklum la..ilmu di dada blum cukup...tapi alhamdulillah...siap gak....tapi yang tak bestnya...masa nak siap tuh 'sweeper' dah sampai...maknanya takda rider dah kat blakang..kitorang yang last skali....penat...



Sesi tolak beskal memang dah rutin...tolak lagi penat dari kayuh naik bukit wooo...


turun bukit suma laju jaaaa...




lalu tepi BKE highway...




berehat kejap (dalam hati cam nak call organiser suh bawak truck mai amik aku)....simpan tenaga nak panjat bukit plak...stretching lebih kurang...baru panjat...



nampak dah kemah garisan penamat.....korang tak tahu betapa hepinya aku bila nampak kemah tuh...bejaya gak aku menghabis kan jamboree nieh...alhamdulillah....daripada last rider, aku bejaya tempatkan diri ke num 530...abang aku num 448...dia tak pa la..kuat...heheheh




sementara duk menunggu lucky draw..ada yang basuh beskal(abang aku tolak beskal nak p cuci-gambar kat bawah blah kanan)..ada yang rehat bawah pokok..ada yang tido..ada yang melantak.....AKU? suma tuh aku buat..hahahah....



Geng2 ECC all the way from mallaca...diorang nieh hebat2...top 10 memang kebanyakkan diorang je...cayalah!


Menanti dengan sabar cabutan bertuah.....dapat beskal kona RM8300 tuuuh!!!




suma dah beransur pulang..ada yang ride balik ( nieh memang kena tabik laaaa...aku cam nak pengsan lam keta diorang leh kayuh lagi)..ada yang parking keta jejauh takut jam( traffic agak smooth laaa)...




Camna pun...TAHNIAH tuk Pihak Penganjur...memang menarik jamboree kali nieh
(walaupun aku tak dapat cabutan bertuah)...track tak membunuh sangat
(walaupun aku pancit banyak kali...cramp bepuluh kali)...
insya'allah..next year aku ngan abang aku dan mungkin adik aku join lagi...
Pujian untuk semua yang menjayakan BM Jamboree nieh....
Thanx guys!!